یک شعار تبلیغاتی چطور می‌تواند پولساز باشد؟

,
شعار تبلیغاتی: اهمیت شعار در برندسازی

شعارهای تجاری عبارت‌های کوتاه و جذابی هستند که در تبلیغات بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. شعارها یکی از راه‌های موثر برای جلب توجه به سمت یک نام تجاری (برند) و محصولات آن است. شعارها برای مدت زمان بسیار طولانی در بازاریابی کاربرد داشته‌اند، اما امروزه در همه جا مورد استفاده قرار می‌گیرند. یک شعار خوب، اشاره به منافع یک محصول دارد. شعارها باید تصویر برند شما را برجسته کنند و در عین حال به یاد ماندنی باشند. شعار خوب نه تنها به مشتری تعهد می‌دهد، بلکه به آنها می‌گوید که اصل و اساس آن نام تجاری بر چیست.

چرا شعارها در بازاریابی بسیار مهم هستند؟

شعار تبلیغاتی: شعار پپسی

هنگامی به یک عبارت بازاریابی، می‌توان گفت که شعاری قدرتمند است، که تصویر دقیقی از آنچه که کسب و کار شما مربوط به آن است نشان دهد. آنگاه آن شعار باید تبدیل به یک بخش ضروری از شرکت شما بشود.

  • موقعیت برند و شناسایی آن: لوگوی منحصر به فرد، شعار جذاب و نام تجاری، سه جزء کلیدی هویت برند است. بنابراین داشتن شعار تبلیغاتی جذاب و به یاد ماندنی، قطعا در ایجاد آگاهی عمومی نسبت به نام تجاری شما در بازار کمک خواهد کرد.
  • ایجاد روابط بهتر با مشتری: شعارها عموما برای پر کردن شکاف بین یک کسب و کار و مشتریان آن برای ایجاد یک رابطه مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرند. سفارشی‌سازی نام تجاری با شعارهای تبلیغاتی به مخاطبان کمک می‌کند تا کسب و کار را به یاد آورند. این در نهایت موجب ایجاد نگرش مثبت در مخاطب، نسبت به نام تجاری می‌شود.
  • برجسته شدن: داشتن شعار تبلیغاتی متمایز باعث می‌شود نام تجاری شما از دیگران متفاوت باشد. این یک هویت منحصر به فرد از نام تجاری شما ایجاد می‌کند که در ذهن مردم باقی می‌ماند. آنها می‌توانند نام تجاری شما را با شنیدن یا دیدن شعارتان، بدون ذکر نام محصول یا نام تجاری شناسایی کنند. به عنوان مثال شعار: “در لحظه زندگی کن” تقریبا بلافاصله همه را به یاد پپسی می‌اندازد. همه می‌دانند که خوردن نوشابه مضر است ولی گاهی بسیار می‌چسبد! پپسی با این شعار می‌خواهد بگوید خوشی الانت را دریاب! یا شعار “این نام نیک است که می‌ماند” ما را یاد برند “نیک کالا” می‌اندازد.
  • افزایش تقاضا برای محصول شما: یک شعار هدفش این است که کلی چیز در مورد محصول بگوید. مثلا اینکه محصول کلا درباره چیست، کیفیتش چطور است و چطور می تواند به مردم منفعتی برساند. به طور خلاصه، این همان نوع نگاهی است که مردم به یک محصول دارند. بنابراین داشتن شعار یک راه موثر برای ایجاد تقاضای بیشتر برای محصول شما در بازار است.
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *