تشریح لوگوی نشنال جئوگرافیک

, ,

اگر از طرفداران برنامه‌های مستند، حیات‌وحش، طبیعت و حتی سفر و گشت‌و‌گذار در طبیعت باشید حتما مثل من از طرفداران پروپاقرص شبکه نشنال جئوگرافیک هستید. در این مقاله قصد دارم قدری در مورد لوگوی این شبکه صحبت کنم.

بیوگرافی کوتاه:

نشنال جئوگرافیک در ۲۷ ژوئن سال ۱۸۸۸ (تیرماه ۱۲۶۷) توسط ۳۳ دانشمند و جهانگرد که علاقه‌مند به تشکیل انجمنی برای افزایش و توسعه علم جغرافیا بودند، در واشینگتن تاسیس شد. یکی از موسسان این بنیاد «الکساندر گراهام بل» مخترع تلفن بود. نشریه رسمی این انجمن هم از همان سال شروع به انتشار کرد و امروزه یکی از مشهورترین و پراعتبارترین مجلات مرتبط با علوم طبیعی در جهان است. این انجمن همچنین مالک چندین شبکه ماهواره‌ای است که برنامه‌های مستند از حیات‌وحش، سیاره زمین و جهان هستی پخش می‌کند.

دیدگاه نشنال جئوگرافیک:

آقای جان ام. فاهی (John M. Fahey) رئیس نشنال جئوگرافیک درباره‌ی هدف نشنال می‌گوید: «هدف ما تشویق مردم برای علاقه‌مند کردن آنان جهت توجه و مواظبت از سیاره‌شان است.»

اجزای لوگو:

 

مستطیل یک قاب عکس را نشان می دهد. ایده استفاده از عکس در کنار مقالات که از عوامل اصلی محبوبیت این مجله به‌شمار می‌رود را «گراهام بل» ارایه داد. رنگ زرد نشانگر خورشید است که بدون آن سیاره ما مانند امروز نخواهد بود. مجله نشنال جئوگرافیک از سال ۱۸۸۸ دارای حاشیه علائم تجاری زرد در حاشیه آن است.

جمع‌بندی:

شاید از دید بعضی افراد این لوگو بسیار ساده و ابتدایی به شمار بیاید. ولی در نظر داشته باشید که یک لوگو باید بصورت بسیار ساده و اصولی ماهیت آن برند را یدک بکشد. ولو اینکه در نگاه اول مشخص نشود. در طراحی گرافیک، شاید غول مرحله‌ی آخر، طراحی لوگو باشد! المان‌های بسیاری از جمله رقبا، بازار هدف، نوع محصول و خدمات، دسته‌بندی برند و … باید مورد مطالعه قرار بگیرد تا بهترین و ساده‌ترین دیزاین اجرا شود. پس همین دایره و مستطیل‌های ساده اگر قرار باشد هویتی را نمایش دهد نیاز به تخصص و زمان زیادی خواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *