طراحی کارت ویزیت

یک کارت ویزیت خوب باید تصویر کلی کسب و کار شما را برساند – البته با در نظر گرفتن این‌که سایز کارت چیزی حدود ۹×۵ سانتیمتر است امری آسان نخواهد بود.

چگونه می توانید یک پیام را در چنین فضای کمی بگنجانید؟

شما نمی‌توانید از کارت ویزیت این انتظار را داشته باشید که همه آنچه در مورد کارتان وجود دارد بگوید. آنچه شما باید از آن انتظار داشته باشید این است که یک تصویر حرفه‌ای از شغلتان به نمایش بگذارد که در ذهن افراد بماند.

رنگ، ترکیب متن و جنس کارت ویزیت در انتقال تصویر شرکت شما بسیار حایز اهمیت هستند.

هنگام طراحی کارت ویزیت خود منطقی باشید!

اگر کسب و کار شما در زمینه اسباب بازی و بازی‌های کودکان باشد، می‌توانید استفاده از رنگ‌های روشن و کلماتی که با فونتی کودکانه نوشته شده است را امتحان کنید. اگر شما خدمات مشاوره مالی می‌دهید، احتمالا قصدتان این است که کارت شما حرفه‌ای بودن و قابل اعتماد بودن شما را برساند، بنابراین پیشنهاد می‌کنم سنتی عمل کنید مثلا یک متن مشکی با یک پس زمینه خاکستری، بژ یا سفید انتخاب کنید.

طراحان حرفه‌ای می‌گویند که کارآفرینان نباید سعی کنند کارت ویزیتشان را خودشان طراحی کنند، اما بسیاری از صاحبان کسب و کارها، انتخاب دیگری ندارند.

شاید بهترین روش طراحی کارت ویزیت این باشد: یک نگاهی به تمام کارت ویزیت‌هایی که دریافت کرده‌اید بیاندازید و کارت‌هایی را که دوست دارید، شبیه‌سازی کنید. اگر یک کسب و کار خلاقانه یا شخصی مانند تدارک مهمانی‌ها یا خرده فروشی دارید، ممکن است ابتکار عمل بیشتری داشته باشید.

به طور کلی نکات زیر را در خاطر داشته باشید:

  • لوگوی خود را به عنوان اساس کار استفاده کنید. آن را بزرگترین عنصر در کارت قرار دهید.
  • آن را ساده نگه دارید. اطلاعات بیش از حد در کارت نچپانید!
  • ضروری‌ها را حتما لحاظ کنید – نام، عنوان، نام شرکت، آدرس، شماره تلفن، فکس، آدرس ایمیل، وب سایت و غیره.
  • مطمئن شوید که فونت بسیار راحت قابل خواندن باشد.
  • در طراحی کارت ویزیت، از یک یا دو رنگ استفاده کنید.

کارت ویزیت خاص

 

پس از چاپ کارت ویزیت:

  • همیشه به افراد آشنا بیش از یک کارت بدهید (بنابراین می توانند آن را به دیگران بدهند).
  • کارت خود را به همراه تمام مکاتبات ضمیمه کنید.
  • کارت‌های خود را در همه‌جا همراه داشته باشید و در یک محفظه قرار دهید تا تمیز بمانند.
  • کارت ویزیت‌ها نباید خسته‌کننده و تکراری باشند.

اگر شغل شما برای کمی خلاقیت جا دارد، در ادامه چند ایده را داشته باشید:

  • از کارت‌ویزیت‌های بزرگتر با یک خط تا استفاده کنید (مثل یک بروشور کوچک).
  • اگر چه استانداردهای زیادی برای کارت ویزیت مرسوم است، ولی کارت‌هایی با شکل غیر متعارف، جلب توجه می‌کنند. برای مثال اگر مهدکودک دارید شکل تدی خرسه (Teddy) را امتحان کنید یا شکل کیک تولد برای تدارکات میهمانی و مراسمات.
  • استفاده از کاغذ بافت‌دار می‌تواند به جذابیت یک کارت بیافزاید، همینطور کاغذ رنگی. به طور کلی، از سایه‌های ملایم‌تر استفاده کنید تا خوانایی افزایش یابد.
  • برجسته‌ سازی یا امباس کردن و فویل کوبی (طلاکوب، نقره‌کوب و …) دو روش دیگر چاپی است که می‌تواند جلوه بصری بیشتری به کارت ویزیت شما بدهد.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *