فروشگاه چاپ سایمان ☘
untitled-6-01

کاتالوگ، معرفی نامه محصولات شمـا

کاتالوگ، معرفی نامه محصولات شمـا

 

 

کاتالوگ به دلیل بر خوردار بودن از فضای بیشتر برای ارائه اطلاعات سفارش دهنده می تواند شامل اطلاعات ریزتری نسبت به بروشور باشد.

 

 

کاتالوگ یعنی کالانما، کارنما، یعنی دفتر راهنمای کالاها و فعالیت ها و مشاغل مختلف یعنی فهرست نامه و صورت کالاها و خدمات یعنی اطلاعات ارائه شده جزئی و ریزتر و حاوی شرح کاتالوگ مختصات و ظرایف موضوع و کالاهای مورد نظر، کاتالوگ در واقع راهنمای کالا و کالانامه محسوب می شود و حاوی فهرست کالاهای تولیدی توسط یک موسسه و کارخانه است و می تواند حاوی معرفی مشاغل و موسسه های خدماتی، اجتماعی و فرهنگی نیز باشد.

 

 

 

کاتالوگ ها را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد :

تبلیغاتی : وظیفه آن معرفی وترویج اهداف سازمان یا کارخانه سفارش دهنده است.

اطلاع رسانی : راهنما و مشخصات و شرایط استفاده از اماکن، کالایا خد مات ارائه شده است.

 

 

انواع کاتالوگ از نظر صحافی:

  • منگنه
  • سیمی ( فنر و فنر دوبل )
  • ته چسب
  • دوخت

انواع صحافی کاتالوگ

 

 

انواع کاتالوگ از نظر اندازه :

A4 (رحلی) : رایج ترین اندازه کاتالوگ می باشد.

A5 (رقعی) : اندازه آن نصصف کاتالوگ A4 بوده و قابلیت حمل راحت تری دارد.

B5 (وزیری) : هم اندازه سررسید های معمول در بازار می باشد.

خشتی : دارای طول و عرض برابر می باشد که اندازه های مرسوم آن ۱۹*۱۹ ، ۲۱*۲۱ و ۲۳*۲۳ می باشد.

اندازه اختصاصی مطابق با سلیقه و کاربرد شرکت های مختلف

 

 

 

آنچه باید در یک کاتالوگ خوب منظور شود :

۱ –  خلاصه ای از معرفی نام و عملکرد کارخانه تولیدی و شناساندن فعالیت ها در شروع مباحث کاتالوگ
۲ – معرفی امتیازات و رتبه های تولید ( استاندارد – ایزوهای موجود و…  )
۳ –  معرفی هر چه بیشتر در خصوص جدیدترین و بهترین ساخته ها و خدمات.
۴ دادن اطلاعات و راهنمایی صحیح به پیام گیرها به جهت مشخصات فنی – خدمات ارایه شده –  قابلیت های خاص و وجه تمایز آن نسبت به تولیدات متشابه، چه در تولیدات گذشته کارخانه و یا آنچه در بازار فعلی موجود می با شد.
۵وجود تصاویر و متون نوشتاری درکاتالوگ میزان تصمیم گیری و انتخاب صحیح را برای مخاطب سهل و آسان می کند و اوست که با دیدن و خواندن موارد فوق به زمان انتخاب و تصمیم خود سرعت می بخشد.
۶ کاتالوگ دید مقایسه ای به وجود می آورد؛  بدین صورت که پیام گیر و یا مخاطبین از بین چند محصول معرفی شده به جهت مدل – کیفیت – کاربری –  استحکام و از همه مهم تر هزینه برنامه ریزی شده جهت خرید و غیره،  بتواند یکی را که با شرایط او سازگار است انتخاب و خریداری کند
۷با درج آدرس، تلفن و آدرس اینترنتی، بتوان شناخت بیشتر را برای مخاطب فراهم کند.

 

 

 

از ویژگی های کاتالوگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱ –  قابل حمل بودن و مطالعه آن در زمان فراغت
۲ –  خلاصه گویی و پرهیز از هر نوع افراط در توضیح بیشتر موارد درج شده در کاتالوگ
۳ –  ارتباط برقرار کردن بدون واسطه با مخاطب
۴ – ترکیب تصویر با متن در جهت شناخت بیشتر مخاطب
۵ – به جهت فرصت مناسب برای مطالعه داشتن، انتخاب دقیق و سنجیده را برای مخاطب مهیا می کند
۶ – کاتالوگ ها به جهت انتقال اطلاعات و موارد ذکر شده در بالا نسبت به پوستر و تراکت فراتر و سنجیده تر عمل می کند

 

 

 

About the Author

info@saymanco.ir

Related Post

Submit a Review

Display Name

Email

Title

Message